Primerktų akių testas

Skaitymo laikas: 2 min

Kaip greitai ir aiškiai pamatyti esmę, kai visko yra daug ir viskas atrodo (ne)svarbu?

Turbūt sau šį klausimą uždaviau tada, kai, susidūręs su eiline kolegos (o gal savo?) PowerPoint skaidre ar el. laišku, bandžiau suprasti, kas buvo norėta pasakyti. Matyt, taip pat buvo ir frustracijos, kilusios iš to, kad buvo gaištamas laikas kasantis prie esmės.

Taip gimė primerktų akių testas, o jo esmė yra paprasta:

Testas parodo:
– kas iš tiesų yra akcentuota,
– jei niekas nėra akcentuota ir viskas atrodo kaip viena didelė paklodė informacijos,
– jei akcentas padėtas ne ten, kur norėjo autorius,
– jei tekste akcentai sudėti, bet jų yra per daug, į ką galima lengvai ir greitai įsigilint.

Išsprendus šį (ne)didelį niuansą, galima iškart ženkliai pagerinti kokybę, o tai dažniausiai ir yra esminis skirtumas tarp vidutiniško (ar net gero) informacijos pateikimo ir puikaus.

Kaip tai veikia praktikoje?

Tarkime, kad turite paruošti prezentaciją apie tai, kaip rinka važiuoja žemyn (ar aukštyn) ir ką dėl to darysite. Čia, be abejo, kyla daug pagundų išsiplėsti, kad ir ekonominė situacija (ne)palanki, ir įmonėje daug chaoso po darbuotojų atleidimų (priėimų), ir dukterinėje kompanija vyksta pokyčiai, ir t.t. Visgi, kokia žinutė yra pagrindinė? Teisingai, kad rinka važiuoja žemyn (aukštyn). Tai taip ir parašykite. Geriausia, jau pavadinime. Galite išsiplėsti toliau skaidrėje, el. laiške, prezentacijoje, tačiau paryškinkite/pabraukite/išskirkite pagrindinę žinutę. Skaitytojai jums padėkos.

O ką dėl to darysite? Turbūt turi 100+1 pasiūlymą, bet koks visgi yra pagrindinis, na, jau tas pats pats esminis? Uždarysite nepelningo produkto linija? Puiku, tai ir akcentuokite, o visas kitas triukšmas, jei labai reikia, gali nugulti toliau, kitose skaidrėse ir taip toliau. Skaitytojai jums padėkos.

Taigi testas pirmiausia veikia sau pačiam (pačiai), kai norisi užtikrinti, kad auditorija pamatys, kas svarbiausia. Kad būtų atsakyta laiku? Kad kažkas kažko nespės? Kad numatomas tam tikras pokytis? Būtent tai ir išskirkite, visada ir visur. Venkite sumuštinio principo, net jeigu ir labai norisi, ypač, kai kalbama apie liūdnesnio tono naujienas. Skaitytojai jums padėkos.

Bet taip pat testas puikiai pritaikomas ir gautai informacijai. Ir jeigu ji pateikta nekokybiškai, drąsiai prašykite atsižvelgti į jūsų pastabas.

Linkiu sėkmingo primerktų akių testo naudojimo.


Patiko? Pasidalinkite FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.