Paul Rand apie logotipo reikšmę

Skaitymo laikas: 2 min

Kalbant apie naujos įmonės įkūrimą, juokais dažniausiai sakoma, kad užtenka idėjos, puslapio, logotipo, išsinuomoti ofisą, nusipirkti kompiuterius ir jau galima pradėti dirbti. Aišku, spalvos čia gerokai sutirštintos, bet neretai pradedantys verslininkai išties pervertina šių komponentų, tarp jų ir logotipo, reikšmę.

Už logotipo sukūrimą galima nieko nemokėti, jeigu naudojamasi nemokamais automatiniais logotipų kūrimo įrankiais internete (arba jeigu logotipą davėte sukurti pradedančiajam studentui, pažadėdami „ateityje duoti daugiau darbų“), galima mokėti 5 dolerius (pvz., dirbant su dizaineriais per fiverr.com), galima mokėti 35 dolerius (tiek kainavo „Nike“ linkis („swoosh“)), galima mokėti ir 1 000 000 dolerių, kaip tai padarė „Pepsi“, 2008 m. nusprendusi atnaujinti savo firminį stilių (šaltinis).

Kad ir kiek pinigų bendrovė nuspręstų išleisti savo/prekės/paslaugos apipavidalinimui, ji privalo suprasti, kad net ir pats gražiausias logotipas pasaulyje savaime negarantuoja sėkmės.

Anot vieno garsiausių grafikos dizainerių Paul Rand (sukūrė šiuos žinomus logotipus: IBM, ABC, UPS, Enron, Westinghouse) logotipo objektas nėra toks svarbus, o iš esmės visiškai pakanka, kad logotipo dizainas būtų savitas, įsimenantis ir aiškus. Žinoma, jog garsusis „NIKE“ linkis pradžioje nepatiko bendrovės generaliniam direktoriui, bet šis pažadėjo su logotipu susigyventi, ir neapsiriko.

[media-credit name=”www.paul-rand.com” link=”http://www.paul-rand.com/” align=”alignnone” width=”705″]paul-rand-1[/media-credit]

Todėl pagrindinis fokusas vis dėlto turėtų būti nukreiptas į prekės/paslaugos/kompanijos deklaruojamo pažado įvykdymą ir kokybės užtikrinimą. Paul Rand išsireiškė taip: „Tik asocijuojamas su preke, paslauga, bendrove ar korporacija, logotipas įgauna prasmę. Prasmė kyla iš kokybės, kurią jis [logotipas] simbolizuoja. Jeigu bendrovė antrarūšė, tai ir logotipas ilgainiui bus suprantamas kaip antrarūšis […]“ (šaltinis).

Kitaip tariant, kompanijai gyvybiškai svarbu turėti tam tikrą pasisekimą rinkoje, kad jos logotipas apskritai būtų vertinamas. Užsitarnavus klientų pasitikėjimą, žiūrėkit, net ir „baisus“ logotipas sužydės gražiausiomis spalvomis.

 


Patiko? Pasidalinkite FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.