Sukurkite gerą istoriją, žmonėms to reikia!
|Kokia yra gera istorija?
Kokios istorijos žaibiškai išpopuliarėja tarp skaitytojų?
Kas lemia žmonių susidomėjimą ir įsitraukimą?
Be abejo, Delfi žurnalistai pasakytų, kad pusė darbo yra gera antraštė, o daugiau ir nereikia. Svarbu, kad žmogus paspaudė ir pažiūrėjo pirmą pastraipą. Kovojant dėl scrollintojų dėmesio, tai iš tiesų yra maksimumas.
Bet pamirškite delfi. Jūs kuriate istoriją, kuria norite prikaustyti tūkstančių dėmesį. Atsakykite į šiuos tris klausimus ir būsite vienu žingsniu arčiau savo tikslo.
1. Ar jūsų istorija kutena fantaziją?
Žmonės nori įspūdžių ir intrigų. Žmonės nori pasiduoti spėliojimams ir nenuspėjamumui. Ar jūs jiems padedate?
Žmonės žiūri filmus, skaito kriminalus ir pasuka nauju nepramintu taku vietoj įprasto senojo. Viskas dėl kelių adrenalino lašų. Duokite jiems tai savo istorijoje.
2. Ar jūsų istorija yra easily relatable?
Kai leidžiate žmonėms turėti nuomonę apie jiems suprantamus dalykus, tuomet darosi stebuklai. Būtent todėl Lietuvoje niekada nepritrūks krepšinio komentatorių – nes visi kažkada kažkiek žaidę ir todėl mano, kad turi, ką pasakyti. Būtent todėl Lietuvoje nepritrūks M. Šalčiūtės (ar kitos selebritės) komentatorių – nes visi žino, kaip reikia (ar nereikia) gyventi. Tik peržvelkite bulvarinių naujienų komentarų skiltį, ir suprasite, apie ką aš.
Beje, tai ir A. Užkalnio (apie kurio sėkmės pagrindus rašiau čia) taktika: jis rašo apie tai ir taip, kad kiekvienas jurgis apie tai gali turi savo nuomonę.
Kitaip tariant, rašykite apie žmonėms suprantamus dalykus. Arba, jeigu norite kalbėti apie sudėtingus dalykus, bent rašykite suprantamai.
3. Ar jūsų istorija yra nors šiek tiek positive?
Kiekvienoje gerai sudėtoje, net ir liūdnoje, istorijoje yra vietos gerumui, kilnumui, šypsenai ar juokui. Tiesiog todėl, kad žmonės iš esmės labiau mėgsta geras žinias negu blogas.
Kompanijų prekės ženklų istorijos niekada nesiremia vienpusiškai liūdnomis, skaudinančiomis ar kitokiomis neigiamomis žinutėmis. Taip, emocijai sukelti kartais to nevengiama, bet tai pavieniai fragmentai.
***
Imkite ir pradėkite kurti savo gerą istoriją jau rytoj.
Patiko? Pasidalinkite