„Siūlyk antraštę“ mirė. Tegyvuoja „Siūlyk antraštę“?

Skaitymo laikas: 2 min

Kovo 19-oji būtų buvusi įprasta diena, jeigu mano akis nebūtų užkliuvusi už Raimondo Navicko Facebook įrašo apie tai, kad staiga dingo pakankamai žinomas papildinys „Siūlyk antraštę“. Tiems, kam jis nebuvo pakankamai žinomas, verta žinoti tiek, kad tai buvo nesudėtingas įskiepis naršyklėje bei mobilus appsas, kurio pagalba buvo galima pakeisti antraštes delfi.lt, lrytas.lt ir 15min.lt portaluose.

Papildinys greitai išpopuliarėjo (beje, čia reikia pažymėti, kad papildinys išpopuliarėjo, bet masiniu netapo) dėl to, kad efektyviai kirto į jautrią interneto portalų vietą – clickbait antraštes, apie kurias jau rašiau čia. Interneto vartotojai papildinio pagalba galėjo kurti savas antraštes, o kiti – jas reitinguoti. Geriausios antraštės buvo rodomos šalia nubrauktos originaliosios.

Todėl pamatęs nubrauktą antraštę „P. Petraitis smogė iš peties: pasakė viską, ką galvoja“, o šalia internautų pasiūlytą teisingesnį jo atitikmenį – „Straipsnis apie nieką, scrollink toliau“, galėjau išvengti menkaverčio straipsnio ir iš tiesų scrollinti toliau. Jau nekalbu apie tai, kad neretais atvejais internautų sugalvotos antraštės sukeldavo juoką arba bent jau išspausdavo šypseną.

Nenoriu generalizuoti kap papildinys paveikė dalies portalų skaitytojų įpročius, bet mane asmeniškai jis privertė sugrįžti tiek į delfi.lt, tiek į 15min.lt, kadangi dabar galėjau ir greitai akimis permesti pagrindines naujienas, ir ne kartą nusišypsoti. Be to, labiau mėgau desktopinę įskiepio versiją, nes mobilioji man atrodė nepatogi.

Kas įdomiausia, žinutė, jog papildinys išjungtas, pirmiausia paplito Facebook, o didieji portalai, kurie šiaip jau sąžiningai gainiojasi sensacingų žinių, apie tai išdidžiai tylėjo. Kur jau čia mesi akmenį į savo daržą. Juo labiau, kad pasirodžius įskiepiui, delfi.lt vyr. redaktorė M. Garbačiauskaitė-Budrienė sakė, kad tai vaikų žaidimai, kurie sėkmės nesulauks. O paskui apsisukusi liepė teisininkams paspirginti papildinio kūrėją Karolį Janušką. Tai tiek tų žodžių.

„Siūlyk antraštę“ Brisiaus galas greitai apsipynė ir kitokiais gandais, neva, papildinio autorius keitė portalų reklamą savomis, užtai čia jį ir prispaudė. Autorius tai griežtai paneigė. Tačiau teisybės dėlei reikia pasakyti, kad pats K. Januškas pripažino, kad mob. versijoje delfi.lt reklamos buvo slepiamos. Ech, Karoli, nereikėjo tau slėpti tų reklamų, viskas būtų buvę gerai.

O didieji portalai turi savo argumentą – klaidinančios antraštės privalo išlikti, kadangi jos skatina vartotoją spausti ant straipsnio, o tai savo ruožtu tai atneša reklamos pinigus. Čia būtina pripažinti – didieji portalai yra teisūs. Jie gyvena iš reklamos, kuriai svarbu greitis ir pigumas, o kokybė lieka kažkur nuošaly, nors tikrai yra greitų ir paprastų būdų jai pagerinti.

Šioje istorijoje daug keistų dalykų, tačiau labiausiai stebina ir neadekvati portalų reakcija į papildinį (iš pradžių menkinant, o paskui grasinant), ir hipokritiškumas (šaukiant apie žodžio laisvę, bet elgiantis priešingai). Toks tas nenumaldomas senas geras sovietinis noras ką nors uždrausti.

Kaip bebūtų kaip, „Siūlyk antraštę“, tikiu, atgims. Gal nebe tokiu pačiu pavidalu ir ne tokia forma, bet tikrai atgims.


Patiko? Pasidalinkite FacebooklinkedinFacebooklinkedin
2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.