11 dalykų, kuriuos turi padaryti Delfi, norėdamas pagerinti kokybę

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Labai norėčiau pamatyti interneto puslapių top of mind tyrimą, bet neabejoju, kad didžiajai daliai respondentų pirmiausiai į galvą šautų Delfi. Per 15+ gyvavimo metų portalas sugebėdavo laiku atsinaujinti, keistis, tobulėti, todėl nenuostabu, kad dabar yra Nr. 1 Lietuvoje.

Delfi nueitas kelias nėra ir nebuvo lengas – į jo reputaciją kėsinosi ir „Respublikos leidinių grupė“ su savo farsu delfis.lt / delfinas.lt, iš paskos vis dar velkasi anoniminių komentarų šleifas, didelę dalį abejotinos kokybės turinio maskuoja clickbait antraštės, į nugarą kvėpuoja nuolat stiprėjantis 15min.lt ir t.t.

Nepaisant visko, delfi.lt išlieka pagrindine visuomenės informavimo priemone internete ir įtakinga nuomonės formuotoja. Ar tokia išliks ir ateityje?

Galvodamas apie Delfi ateitį, įsivaizduoju media gigantą, kuris ne tik spausdina knygas, filmuoja serialus ir filmus, bet ir turi savo TV kanalus bei radijo stotis ir kt. – toks lietuviškasis Time Warner. Visa tai galbūt ir netolima, bet vis dar ateitis, o ką delfi.lt turi padaryti dabar, kad prisitaikytų prie besikeičiančios rinkos ir viršūnėje?

1. Panaikinti anoniminius komentarus.

Laikas priimti nepopuliarų, bet reikalingą sprendimą – atsisakyti anoninimių komentatorių pamazgų, kasdien liejamų pilnu tempu tinklapio straipsniuose. Tie anoniminiai komentarai, tapę neatsiejama delfi.lt dalimi, yra niekam nereikalingi, iš esmės visada negatyvūs, rodo visišką neišprusimą ir tamsumą bei formuoja iškreiptą nuomonę. Laikas identifikuoti kiekvieno komentaro autorių. Tam reikia visai nedaug, tik prisiimti atsakomybę – tiek delfi.lt, tiek kometuojantiems asmenims.

Būtina paminėti, kad delfi.lt jau nė iš tolo neprimeno to šiukšlyno, kuris buvo susidaręs penkerius ar net trejus metus atgal. Tuo metu purvini komentarai apskritai buvo neatsiejama delfi.lt dalis, o pasiūlymas „Eik, išsiliek delfyje“ nestebino nei vieno. Bet ilgainiui buvo imtasi tinkamų žingsnių ir dabar situacija tikrai geresnė.

2. Stiprinti tiesiogines transliacijas.

Labai laukiu dar tvirtesnio žingsnio į tiesioginių transliacijų sritį. Norėčiau kart su delfi.lt būti pirmas įvykių vietoje – spaudos konferencijose, renginiuose, šventėse, dramatiškų įvykių lokacijose. Jau dabar tokie soc. tinklai kaip Periscope, padaro tiesiogines transliacijas prieinamas kiekvienam asmeniui, turinčiam išmanųjį telefoną ir internetą jame.

3. Atsigręžti į tiriamąją žurnalistiką.

2015 m. antroje pusėje stipresnį proveržį šioje srityje padarė 15min.lt specialiai šiam tikslui suformuota žurnalistų komanda, o štai delfi.lt kol kas gerokai atsilieka. Kol kas belieka tik viltingai žvelgti į potencialą, kurį šioje srityje turi, bet neišnaudoja tokia stipri žiniasklaidos priemonė kaip delfi.lt.

4. Atsisakyti clickbait antraščių, jas paliekant pramoginių naujienų skiltims.

Clickbait (klaidinančios) antraštės nejučia išplito už bulvarinių pramogų skilties ribų ir užkrėtė visą turinį.  Net ir šiandien, kai rašau šį įrašą, vienas iš dviejų pagrindinių delfi.lt straipsnių puikuojasi tokiu pavadinimu – „Prekybos centruose lietuvių išradingumui nėra ribų“. Pasakoma ne per daug, kad sukeltų smalsumą ir norą paspausti, bet turinys neatitinka sukurto lūkesčio, todėl lieka nusivylimas

Iš esmės nieko blogo, jeigu pasirenkama skambi antraštė, atitinkanti turinį. Nepasitenkinimas kyla tuomet, kai vaizdinga antraštė užmaskuoja mažareikšmį turinį. Pastaroji tendencija ėmė dominuoti visoje internetinėje žiniasklaidoje, ne tik delfi.lt. Vis dėl to, daugiau paspaudimų – daugiau pinigų iš reklamos. Net ir Verslo žinios retkarčiais neatsispiria norui sutirštinti spalvas. Ir vis dėlto, tikiuosi, kad ateityje clickbait liks tik pramogų skiltyse.

Neslėpsiu, labai laukiu šio delfi.lt žingsnio ir manau, kad ilguoju laikotarpiu tai bus vienas teisingiausių sprendimų.

5. Atrasti daugiau kritinio požiūrio ir įžvalgų straipsniuose.

Natūralu, kad portale, kuris rašo apie viską, viską lemia turinio kūrimo greitis ir kaina. Natūralu, kad dėl to kenčia kokybė. Anksčiau tai ypatingai jautėsi paliktose gramatikos, stiliaus klaidose. Dabar tai atsispindi paviršutiniškuose, „tuščios“ infomacijos straipsniuose.

Jokiu būdu neteigiu, kad pastarieji straipsniai neras savo skaitytojo, tačiau ko labai trūksta, tai stipresnės delfi.lt žurnalistų pozicijos Lietuvai svarbių įvykių klausimais, stipresnio matymo apie tai, kas vyskta užkulisiuose, kokie priežastiniai ryšiai iššaukė vienokią ar kitokią situaciją.

Šiuo metu kritiškesnės pozicijos nevengia tik neetatiniai žurnalistai, pvz., A. Tapinas, V. Laučius ir kt.

6. Įsteigti Delfi.lt apdovanojimus.

Jeigu Delfi planuoja kažkuriuo metu atsigręžti į jaunimą, norėčiau, kad tai būtų kažkas panašaus į jaunųjų žurnalistų skatinimą ir apdovanojimą. Į balsavimą taip pat galima įtraukti visuomenę, kuri patikusiems kandidatams galėtų išreikšti palaikymą.

Toks renginys taip pat Delfi padėtų formuoti jaunatviškesnį, modernesnį įvaizdį.

7. Įkurti verslo analitikos ir konsultacijų paslaugų padalinį.

Įsivaizduokite tai, kaip geriausių specialistų būrį Aras, tik vietoje granatų ir automato apsiginklavusį žiniomis ir duomenimis. Nedidelė ir lanksti profesionalų komanda suteiktų nepamainomų žinių turinio kūrimo, monetizavimo, projektų vadybos, verslo vystymo klausimais.

8. Straipsnių serija „10 svarbiausių dalykų šį rytą“.

Labai pasigendu glausto straipsnio, kuris kiekvieną rytą man praneštų apie svarbiausius įvykius Lietuvoje ir pasaulyje. Tokį formatą sėkmingai naudoja Business Insider su savo straipsnių serija „10 things you need to know this morning“.

Dabartinė alternatyva yra scrollinant bandyti atspėti, kurios naujienos išties galėtų būti svarbios, o kur tik turinio spąstai užmaskuoti clickbait antrašte.

9. Delfi goes (online) TV.

Jau laikas Delfi turėti savo originalų online serialą, kažką panašaus į Online serialą (no pun intended).

10. Delfi Premium naujienlaiškis.

Premium naujienlaiškyje pateikiama rinktinė informacija, kuri bus įdomi rinktinėms tikslinėms grupėms – vadybininkams, verslininkams. Premium naujienlaiškis pateikia papildomos (delfi.lt neprieinamos) informacijos, kuri kuria papildomą vertę adresatui.

Surinkus pakankamą bazę ir užtikrinus lojalumą kokybišku turiniu, galima pradėti upsell‘inti leidinius, renginius bei, pvz., verslo ir konsultacijų padalinio paslaugas.

11. Atsigręžti į gimusius po 2000-ųjų metų.

Auganti jaunoji karta, neįsivaizduojanti savo gyvenimo be išmanaus telefono, negrįžtamai keičia net ir nusistovėjusias taisykles rinkoje. Kokiu būdu ir kaip Delfi bandys pritraukti jaunuosius interneto naršytojus bus aišku kelių metų bėgyje, bet jei pradėtų nuo pramoginio turinio, tai jau būtų gera pradžia.

 

Kaip manote, kokių dar veiksmų Delfi turėtų imtis, kad išliktų lyderiu?

FacebooklinkedinFacebooklinkedin
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published.