A. Užkalnis: 6 dalykai, kuriuos reikia apie jį žinoti

Skaitymo laikas: 4 min

„Užkalnis tik varyt ant paprastų žmonių temoka, jis taip sau reklamą darosi. Iš kur pas jį tiek neapykantos ir ko jam tie emigrantai užkliuvo? Nieko jis daugiau nesugeba, o aš tai jo neskaitau ir kitiem nepatariu. Lazda turi du galus, dar atsiims jis savo“ – pasakė bet kuris A. Užkalnio kritikas bet kuriam komentare.

A. Užkalnio atskirai pristatinėti, be abejo, nereikia. Apie save trumpai, bet išsamiai jis yra parašęs čia, dar šiek tiek papildomos informacijos yra ir Wikipedia puslapyje. Plačiajai visuomenei A. Užkalnis labiausiai siejasi su provokuojančiais straipsniais bei pareiškimais Facebook‘e, tačiau tapatinti A. Užkalnį tik su įrašais Facebook‘e būtų mažų mažiausiai neteisinga.

Kokia A. Užkalnio sėkmės paslaptis?

A. Užkalnis neabejotinai tapo vienu žymiausių Lietuvos visuomenės veikėjų, bet kaip jam tai pavyko padaryti?

Šie 6 esminiai teiginiai padės geriau suprasti, kaip A. Užkalnis atsidūrė ten, kur yra dabar.

1. Prasmė. Nei viena sėkminga veikla neapsieina be kilnios, aukštesnės už patį jos kūrėją, prasmės, ir A. Užkalnis yra ne išimtis – jo tikslas yra išvaryti iš lietuvio mužiką.

Esu įsitikinęs, kad dalykas, kuris verčia A. Užkalnį keltis anksti rytais, yra jo šventas troškimas įkrėsti statistiniam lietuviui savigarbos ir kritinio mąstymo. Šio siekio apraiškas nesunku atpažinti A. Užkalnio tekstuose, kuriuose jis nuolat pašiepia provincialumą, siaurą mąstymą bei atvirą kvailumą.

2. Tikslinė auditorija. A. Užkalnis rašo išsilavinusiems, mėgstantiems cinišką humorą.

Tačiau dėl savo rašymo stiliaus aršiausios reakcijos sulaukia būtent iš tų, kuriems nerašo. Pastarieji nuolat jaučia nenumaldomą poreikį paaiškinti A. Užkalniui, kodėl jis vienu ar kitu klausimu yra neteisus.

3. Stilius. A. Užkalnio rašymo stiliaus Lietuvoje nesupainiosi su niekuo. Būdvardis, kuris geriausiai apibūdintų tokį stilių, būtų provokuojantis (anglai turi dar geresnį apibūdinimą thought provoking).

Tačiau tai nėra bukai provokuojantis stilius – toks ilgainiui skaitytojams nusibostų.

A. Užkalnio provokacijos gerai apgalvotos, jos atakuoja tam tikrus tam tikro kontingento bruožus bei įsitikinimus. Savo straipsniuose bei įrašuose A. Užkalnis visada užima griežtą poziciją, sutirština spalvas bei atvirai šaiposi iš kvailumo. Ant šių „kabliukų“ nuolat pasimauna aktyviausi hipokritai. T.y. tokie, kurie pasakoja A. Užkalniui apie geras manieras, bet savo Facebook paskyroje dalijasi lėkščiausiais Youtube vaizdeliais; tokie, kurie aiškina apie „praskolyta lietuvele“, bet nieko nenutuokia apie ekonomiką; ir pan.

A. Užkalnis tekstuose nevengia aštresnių žodžių, naudoja daug metaforų, palyginimų. Apskritai reikia pastebėti, kad A. Užkalnio kalba labai spalvinga ir įvairiapusė, turbūt viena iš geriausių (jeigu ne geriausia) šio žanro Lietuvoje. Viena nacionalinių frazių, „duskit pavidolei“, net tapo puodeliu, kuris vėliau įkvėpė ir kopiją.

[media-credit name=”Foto: protokolai.com (kairėje originalas, dešinėje kopija)” align=”alignnone” width=”1024″][/media-credit]

 

4. Patirtis. A. Užkalnis nėra nei overnight success, nei teiginys, kad „jis iškilo, nes tyčiojosi“, yra teisybė.

Dabartinė A. Užkalnio sėkmė – tai 20+ metų žurnalistinio bei vadybinio darbo patirties Anglijoje ir Lietuvoje bei nuolatinis tobulėjimas ir noras pasiekti daugiau.

5. Veikla ir produktyvumas. Make no mistake, A. Užkalnis yra vienas produktyviausių kūrėjų Lietuvoje.

A. Užkalnio veiklų sąrašas išties įspūdingas: bent 2 aktyvūs tinklaraščiai (pirmieji įrašai seniausiame tinklaraštyje dar nuo 2007 m.); itin aktyvi Facebook paskyra (su ~45k sekėjų patenka į Lietuvos populiariausių TOP20); restoranų ir kavinių apžvalgų projektas „Laukinės žąsys“; straipsniai „Delfi“, „Lietuvos rytas“, „Vyno žurnalas“, „Kelionės ir pramogos“, „Stilius“, „Verslo klasė“, „Pinigų karta“; 5 parašytos knygos ir šeštoji pakeliui pas skaitytojus („Užkalnio kelionės“ pasirodys vasarį, dar prieš Vilniaus knygų mugę, kuri vyks 2016 vasario 26-28 d.); 2 TV laidos; 1 radijo laida, maisto collaboration‘ai („Užkalnio koldūnai“, Užkalnio burgeris), neelinis puodelis ir nesuskaičiuojami interviu, susitikimai su gerbėjais, skaitytojais, dalyvavimai renginiuose, pranešimai ir taip toliau.

6. Projektai. Atskiro paminėjimo reikalauja A. Užkalnio projektas www.laukineszasys.lt, kuris tarsi ledlaužis gerokai sujudino sustingusios Vilniaus (ir Lietuvos) maitinimo įstaigų kultūros ledus.

Pati idėja nėra nei nauja, nei kažkuo ypatinga – bet kas galėjo tai padaryti. Tačiau būtent A. Užkalnis jos ėmėsi ir, mano manymu, įgyvendino puikiai. Neabejoju, kad iš šio projekto laimi visi, ir autoriai, ir skaitytojai, ir restoranai, ir net nekaip įvertintos maitinimo įstaigos (nes jos sureaguos į kritiką ir pasitemps).

Natūralu, kad autorių apžvalgos yra subjektyvios, bet tol, kol kritika/pagyros yra argumentuotos, tol nematau tame jokių bėdų. O ir įdomu sužinoti apie naujas vietas, kurias (ne)verta aplankyti.

Iš tiesų, labai laukiu Lietuvoje kažko panašaus į yelp.com, nes klientų aptarnavimo kultūrai Lietuvoje gerinti yra dar marios potencialo.

Ką daryti, norint tapti tokiu pat sėkmingu kūrėju kaip A. Užkalnis?

Atkaklumas, kryptinga veikla, gebėjimas prisitaikyti bei išnaudoti naujas galimybes leido A. Užkalniui susikurti stiprų vardą, atpažįstamą net ir Norvegijos bei Anglijos fabrikuose.

Lietuvoje personal branding (gremėzdiškas atitikmuo lietuviškai būtų asmeninio prekės ženklo kūrimas) dar kūdikystės stadijoje. Tūlo lietuvio dažnai suprantamas kaip piarinimasis, lindimas į eterį ir yra ganėtinai smerkiamas. Bet kadangi tūlo lietuvio nuomonė yra prastas veiklos vertinimo rodiklis, tad jo nuomonės ir neklausim.

1. Veiklos prasmė. Turite žinoti aiškią priežastį, kodėl darote tai, ką darote, ir matyti aiškią viziją, kurią norite įgyvendinti. To būtinai reikia tam, kad visko nemestumėte pusiaukelėje, kai pradės kilti abejonės dėl pasirinktos veiklos, užgrius viskuo nepatentenkinti kritika ir komentatoriai, o planuoti turtai ir šlovė vis dar šmėkščios kažkur toli horizonte.

2. Kokybiškas ir atliktas darbas. Tik tiek. Atlikite tai, ką pažadėjote. Nieko tokio, jeigu pirmą kartą išėjo nekaip. Kitą kartą atlikite dar geriau. Tiesiog imkite ir padarykite. Priežastis, kodėl daugelis žmonių pasiekia mažiau nei galėtų, nėra ta, kad jie neturi gerų idėjų, o ta, kad jie tų idėjų tiesiog neįgyvendina.

3. Viešumas. Galbūt jūs esate geriausias medžio drožėjas pasaulyje, bet jeigu jus žino tik Pagelavos kaime, tuomet jus lenkia vidutinių gabumų meistrai žinomi visoje Lietuvoje. Leiskite žmonėms apie jus sužinoti.

Taip, viešumas baugina. Taip, viešume atsiranda atsakomybė už veiksmus, kokybę ir rezultatą. Bet atpildas kompensuoja visas pastangas ir riziką. Todėl leiskite potencialiems klientams apie jus sužinoti. Jie to nori ir jūs to norite.

Kaip manote, kokios dar yra neatsiejamos sėkmingo personal branding sudedamosios dalys?


Patiko? Pasidalinkite FacebooklinkedinFacebooklinkedin
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.