Žaidimizavimas: 10 būdų pagerinti darbo efektyvumą

Skaitymo laikas: 2 min

Mitai ir legendos sklando apie tai, kaip pagerinti darbuotojų darbo efektyvumą. Bet paslaptis išties paprasta – sukurkite darbuotojams tokią aplinką, iš kurios jie nenorėtų išeiti, ir turėsite savo darbu patenkintą bei efektyviai dirbančią profesionalų komandą. Realybėje pritaikyti žaidimizavimo principai gali ne tik padėti sukurti tokią aplinką, bet ir sudaryti sąlygas įmonei pasiekti kur kas ambicingesnių tikslų.

Apie pagrindinius žaidimizavimo principus jau esu rašęs, o šiandien noriu pasidalinti 10 idėjų, kaip galima pritaikyti žaidimizavimo principus kasdienėje bendrovės veikloje ir taip pagerinti darbo efektyvumą (kai kurios jų buvo taikomos mano ankstesnėse darbovietėse).

1. Papildomos misijos

Bendrovė nustato tam tikras drąsias ir lengvai nepasiekiamas užduotis, kurias norėtų išspręsti, bet jos nėra prioritetinės bei gyvybiškai būtinos (pvz., „Kaip dvigubai sumažinti sunaudojamo kopijavimo popieriaus kiekį?“, „Koks ekonomiškai geriausias būdas būtų kiekvieną penktadienį turėti biure šviežių vaisių?“, etc.).

Tai gali būti ir vienam asmeniui įveikiamos užduotys, ir tokios, kurioms neabejotinai reikėtų komandos. Įprastai apie tokių užduočių atlikimą niekas iš darbuotojų savaime ir negalvoja, nes mano, kad tai turėtų atlikti kažkas kitas (HR, marketingas, administracija, etc.), o be to, už jų atlikimą nėra gaunama jokia nauda.

Būtent todėl kompanijos tikslas yra įgalinti savo darbuotojus atlikti tokias drąsias užduotis pasiūlant joms už tai aiškų ir vertingą apdovanojimą.

2. Geriausias žaidėjas

Pereinamasis prizas geriausiam mėnesio pardavėjui (darbuotojui) už pasiektą aukščiausią rezultatą (didžiausi pardavimai, greičiausiai išspręsti case‘ai, etc.). Be to, pardavėjas (darbuotojas) įgyja teisę tą mėnesį laikyti ant stalo pereinamąjį prizą, kurio siekia kiti.

3. Rekordų lentelė

Pardavėjų (darbuotojų) statistika ant flowchart‘o matomoje vietoje biure (sukuria konkuravimo aplinką).

4. Totemų rinkimas

Žvaigdučių (ar kitokių simbolių) rinkimas už idėją, kuri buvo pritaikyta kasdienėje veikloje. Surinkus tam tikrą kiekį žvaigždučių (ar kitokių simbolių) – darbuotojas gauna apdovanojimą arba, pavyzdžiui, laisvą dieną. Taigi, darbuotojai skatinami galvoti ir siūlyti realiai pritaikomas idėjas, už kurias, žino, kad bus apdovanoti.

5. Totemų dalinimas

„Pinigai“ už ypatingus darbus. Darbuotojas gauna tam tikrą sumą „pinigų“, kuria gali apdovanoti kolegą už puikiai atliktą darbą ar paslaugą. „Pingus“ galima išnaudoti pasiimant apdovanojimą, o mėnesio gale daugiausiai surinkęs pinigų dar gauna ir „kolegiškiausio“ darbuotojo titulą.

6. Specialios misijos

Surenkama kelių kvalifikuotų darbuotojų komanda, kuri gauna specialią užduotį per tam tikrą laiką su tam tikrais resursais išspręsti konkrečią užduotį.

7. Progreso eilutė

Per savaitinius, mėnesinius ar ketvirčio veiklos įvertinimus,  darbuotojui jo veikla išreiškiama kaip progreso stulpelis (eilutė, piramidė, debesis, etc.) su procentais (skačiais, raidėm, simboliais, etc.), kuris parodo darbuotojui, kiek jis jau yra pasistūmėjęs link pageidaujamo veiklos kokybės įvertinimo.

8. Klanų kovos

Įtraukti (ne)konkuruojančių įmonių darbuotojus į tarpusavio iššūkius. Pvz., biuro reikmenų įmonės A ir B nusprendžia paaukoti pinigų tam tikrai organizacijai. Įmonė, kuri per tam tikrą laiką surinko daugiau pinigų, laimi, o pralaimėjusieji vedasi juos pietų.

9. Boso įveikimas

Bendrovė įvardija prioritetinį (-ius) partnerį (-ius) („bosą“), su kuriuo nebendradarbiauja, bet norėtų tai daryti, nes tai būtų bendrovei dėl kokių nors priežasčių naudinga. „Bosas“ gali turėti įvairių priežasčių, kodėl nebendradarbiauja su bendrove, todėl jį paimti sunku. Taigi, savaime užduotis nėra langvai išsprendžiama, bet pakankamai vertinga, kad ją norėtųsi išspręsti. Už sėkmingą verslo ryšio užmezgimą („boso“ įveikimą), darbuotojas (-ai) gauna nustatytą apdovanojimą (atlygį).

10. Combo

Darbuotojai apdovanojami už tam tikrus ilgai besitęsiančius pasiekimus. Pvz., virtuvėlėje palaikoma ideali tvarka X dienų iš eilės; niekas nevėluoja į susitikimus X dienų iš eilės; ir pan. Darbo efektyvumą pagerinęs skyrius paskui gali nustatyti dar įvairesnius ir įdomesnius tikslus.

 

Kokius žaidimo elementus jūs taikote savo bendrovės veikloje? Pasidalinkite ir nustebinkite.


Patiko? Pasidalinkite FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.