Pagrindiniai gamification principai ir taikymas

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Gamification (liet. žaidimizavimas) terminas itin plačiai skambėjo prieš keletą metų 2011-2012 metais, kuomet jį įvairiais rakursais linksniavo pasaulio ir kiek mažiau Lietuvos blogeriai. Jie žaidimizavimą pristatinėjo kaip the next big thing versle ir netgi Gartner tyrimas teigė, kad 2015 m. kas antra kompanija bus pritaikiusi žaidimizavimo principus su inovacijomis susijusiems procesams.

Šiuo metu žaidimizavimo nerasite tarp populiariausių temų sąrašų, bet pati koncepcija ir jos taikymas, be abejo, niekur nedingo. Pakanka apsidairyti aplinkui ir rasite ne vieną puikų gamification koncepcijos pavyzdį: lipdukų rinkimas už pirkinius, exergames, biudžeto valdymo programėlės internete, to-do list programėlės, įvairūs balsavimai ir taip toliau, ir taip toliau.

Taigi, kas tas žaidimizavimas?

Žaidimizavimas – tai žaidimo, kaip veiklos, principų pritaikymas kitose realaus gyvenimo veiklose. Kitaip tariant, eilinės veiklos staiga tampa smagios, nes jas galima žaisti ir netgi laimėti.

Pagrindinius teorinius žaidimizavimo principus geriau už mane paaiškins online bendruomenių ekspertė Amy Jo Kim (prezentacija, kurioje puikiai išdėstyti gamification principai, taikomi kuriant produktus/paslaugas) ir žaidimizacijos specialistas Yu-Kai Chou (jo sukurtas Octalysis modelis).

Visiškai supaprastinta žaidimo, kaip koncepcijos, esmė nugula į tris sudedamąsias dalis:

  1. Prasmė
  2. Taisyklės ir galimybė laimėti
  3. Bendruomenė

Sumaniai taikant šiuos pagrindinius prinicpus, žaidimizuoti galima iš esmės bet kokią veiklą, jeigu tik verslas mato iš to galimybių uždirbti. Toliau pateiksiu teorinį pavyzdį, kaip

Teorinis žaidimizavimo pavyzdys „Už sveiką gyvenseną – už morkas“

Tarkim, mūsų prekybos centras kartu su morkų tiekėjais nori paskatinti morkų pardavimą.

  1. Paskelbiam judėjimą „Už sveiką gyvenseną – už morkas“ (prasmė)
  2. Pristatom plačiajai visuomenei, ką jai reiks daryti, kad laimėtų (taisyklės).
  3. Sukuriam online platfformą, kurioje žmonės gali skelbti informaciją, dalintis morkų nuotraukomis, patarimais patiekalams ir taip toliau (bendruomenė).

Kaip viskas vyksta?

Paskelbiame grandiozinę kampaniją, kurios metu norime propaguoti sveiką gyvenseną, skatindami morkų vartojimą (kitaip tariant, norime kūrybiškai padidinti morkų pardavimus). Žmonės, kurie perka morkas, nuo šiol rinks taškus, kuriuos vėliau galės išsikeisti į tam tikrus prizus, o daugiausiai surinkęs laimės kokį nors vertingą pagrindinį prizą (pvz., kelionę į Australiją).

Pridedame įvairių galimybių rinkti taškus – ne tik už morkų pirkimą. Pavyzdžiui, taškai papildomai bus gaunami keliais būdais: pvz., jeigu perkamos morkos 5, 10, 15 dienų iš eilės; laimėjus gražiausios savaitės morkos titulą; laimėjus geriausio mėnesio recepto titulą; paskatinus prisijungti kaimynus ir panašiai.

Sukuriame onfline platformą, kurioje  dalyviai mato vienas kito taškus ir konkuruoja tarpusavyje. Jie taip pat dalinasi nuotraukomis, istorijomis apie pagerėjusią sveikatą, receptais, skaito žymių žmonių patarimus morkų patiekalams. Be abejo, nepamirštame ir specialaus hashtag‘o soc. tinklams #morkink. Užkuriame turinio marketingo traktorių, kuris kultivuoja naudingą turinį ir taip pritraukia dar daugiau vartotojų (nebūtinai dalyvaujančių kampanijoje).

Kampanijai pasibaigus, visi lieka patenkinti: morkų pardavimai (ir žinomumas) pakilo – tiekėjai ir prekybos centras pasiekė savo tikslus; žmonės valgė sveikiau bei praskaidrino savo gyvenimus, todėl turėjo, ką papasakoti draugams ir artimiesiems; o laimėtojas keliavo su šeima į Australiją ir puikiai praleido laiką.

Be abejo, mano pavyzdys labai supaprastintas, bet esmė nesikeičia – žaidimizavimo galimybės neribotos.

Aš asmeniškai esu didelis žaidimizavimo fanas ir labai laukiu, kada lietuvių įmonės pradės plačiau taikyti žaidimų principus tiek produktų/paslaugų kūrime, tiek savo kasdieniame darbe, siekdamos motyvuoti savo darbuotojus.

Kur žaidimizavimą taikysime ateityje?

Pabaigai noriu rekomenduoti peržiūrėti puikią amerikiečių video žaidimų dizainerio Jesse Schell kalbą, kurioje jis šmaikščiai ir informatyviai pristato žaidimizavimą bei pateikia ateities viziją, kurioje žaidimizuotos veiklos lydės mus kasdien. Ši kalba, pasakyta 2010-as metais, gavo TED „Best of the Web“ nominaciją, ir nors jau praėjo 5 metai, tačiau išsakytos įžvalgos aktualios ir šiandien – Jesse Schell prezentacija „Beyond Facebook“.

 

FacebooklinkedinFacebooklinkedin
One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published.