Hashtagų naudojimo gidas įmonėms
|Perskaitę šį įrašą, jūs sužinosite, kas yra hashtagas, bei kaip tinkamai jį naudoti socialiniuose tinkluose bei įmonės komunikacijoje (ir neatrodyti kvailai).
Kas yra hashtagas?
# yra hashtago (liet. grotžymės) simbolis. Bet savaime jis yra niekas. Tam, kad hashtagas veiktų, prie jo reikia parašyti žodį, frazę ar raidžių/skaičių rinkinį, pvz., #pirmadienis, #duskitpavidolei arba #vasario16.
Hashtagui jau beveik 10 metų. 2007 metais jis pirmą kartą pasirodė ir iškart prigijo soc. tinkle Twitter, o paskui išplito ir į kitus pagrindinius soc. tinklus: Facebook, Instagram, Pinterest, Google+. Tiesa, hashtagų nepalaiko darbo liaudies šventorius Linkedin, kuris, tiesą sakant, prieš kelis metus juos turėjo, bet vėliau atsisakė.
Kaip hashtagas veikia?
Paspaudę ant hashtago, jus būsite nukelti į paieškos rezultatų puslapį, kuriame rasite visus įrašus, kuriuose buvo panaudotas konkretus hashtagas.
Pavyzdžiui, Facebooke, paspaudę ant hashtago #vasario16, jūs rasite susijusius su Lietuvos nepriklausomybės akto pasirašymo diena susijusius įrašus, kuriuose buvo įrašytas minimas hashtagas.
Kitas pavyzdys: Instagrame paspaudę ant hashtago #pirmadienis, jūs gausite visą pluoštą nuotraukų, prie kurių vartotojai komentaruose įrašė minimą hashtagą, taip išreikšdami savo požiūrį į pirmąją savaitės dieną.
Kam reikalingas tas hashtagas?
Visų pirma, hashtagas padeda vartotojams greitai rasti panašų turinį ir tapti dalykų dalimi.
Antra, hashtagai sudaro sąlygas žaibiškai suformuoti mikrobendruomenes, kurias susieja pokalbis apie tam tikrą įvykį ar aktualiją, pvz., #jesuischarlie, #superbowl50, #zikavirus; (tokios bendruomenės, tiesa, greitai ir nunyksta, nes jas pakeičia kitos).
Trečia, hashtagai padeda atkreipti į save dėmesį bei išplėsti auditorijos ribas. Iš esmės, geras ir tinkamai parinktas hashtagas, kaip ir gera nuotrauka, atlieka žinutės papildymo vaidmenį, ją sustiprindamas.
Ketvirta, įmonėms hashtagai leidžia greitai sužinoti, ką vartotojai kalba internete apie jų prekės ženklą. Tai ypač svarbu tais atvejais, kada suirzę vartotojai išreiškia nepasitenkinimą įmonės teikiamomis paslaugomis ar produktais. Greitai reaguodama bendrovė gali užkirsti kelią didesnei krizei.
Turbūt neverta priminti, kad bendrovėms būtina kasdien stebėti internetą ir sekti, kas yra kalbama apie bendrovę. Be hashtagų sekimo yra ir kitų puikių būdų užčiuopti jūsų įmonės pulsą internete. Apie tai daugiau skaitykite VRP Hill+Knowlton Strategies viešųjų ryšių specialistės Jolitos Katkutės straipsnyje.
Pagrindinės įmonių klaidos, naudojant hashtagus
Lietuvoje gerų hashtagų naudojimo pavyzdžių išties gyvybiškai trūksta ir tai nemažai lemia Twitter nepopuliarumas. Kol užsienio marketingo specialistai galėjo skersai ir išilgai eksperimentuoti su hashtagais Twitteryje (o paskui perkelti gerąją patirtį į kitus soc. tinklus), mūsiškiai to negalėjo padaryti, nes lietuviškoje Twtter scenoje ridenasi dulkių ir šakų kamuoliai, vėjas skraidina senus laikraščius bei ant šakų ūkčioja pelėdos..
Pagrindinės hashtagų naudojimo klaidos:
1. Atsainus hashtaginimas visko, kas šauna į galvą. Lietuviška žiniasklaida, viena iš aktyviausių hashtagų naudotojų, atrodo, vis dar nelabai suvokia hashtagų prasmės ir daro vieną iš grubiausių klaidų – hashtagina viską iš eilės, neįsigilindama, ar toks veiksmas duos naudos.
Kokia prasmė naudoti #mirtis? Tas pats su #nepilnametis – koks tikslas? Jeigu #mirtis, pasirodo, ganėtinai mėgstamas hashtagas, tai su #nepilnametis susiję rezultatai yra lygiai 2. Ką galvojo marketingo specialistas panaudodamas tokį hashtagą?
#Credit24 #taip #pat #nepraleidžia #progos #viską #hashtaginti
2. Naudojimasis nelokalizuotais arba svetimais hashtagais. Pirmuoju atveju, hashtagas paskęsta tarp daugybės kitų įrašų, kuriuos skelbia įmonės iš viso pasaulio. Atruoju atveju, taip suklaidinami vartotojai, kai įmonė pasinaudoja populiariu (trending) hashtagu tik tam, kad atkreiptų į save dėmesį, bet neprideda jokios vertės vartotojui (jeigu jau „vagiate“ populiarų hashtagą – pridėkite savo originalaus turinio (nuotrauką, straipsnį, etc.), kuris būtų naudingas vartotojui).
Jeigu tiek „Senukai“, tiek „Kika“ labiau įsigilintų į #akcija paieškos rezultatus, labai greitai pamatytų, kad ten tarp rezultatų patenka ir broliukų latvių reklamos (taigi, kur kas geriau būtų naudoti lokalizuoti hashtagą arba bent jau #konkursas).
3. Neįdomūs, neįtraukiantys, vartotojams neimponuojantys hashtagai. Marketingo specialistų svajonė – kad jų hashtagą pasigautų bendruomenė ir kiltų platesnio mąsto pokalbis, kurio saulės spinduliuose galėtų įmonė pasišildyti. Tačiau tam reikia ir įdomių hashtagų, ir valios juos greitai pakeisti, jeigu bendruomenės jie neskatina apie tai kalbėti.
Ar šie hashtagai, visi realūs kampanijų pavyzdžiai, jums atrodo įkvepiantys: #mirtis, #yraskirtumas, #asmeninė, #padovanoti, #refinansavimas, #PraktiškumoEkspertais (taip, būtent toks linksnis), #ValioTinkliniui?
Atsakymas akivaizdus – sudėtinga tikėtis klientų įsitraukimo, naudojant tokius hashtagus.
Kaip daryti teisingai?
4 efektyvūs (bet tikrai ne vieninteliai) hashtagų išnaudojimo būdai:
1. Susiekite hashtagą su prasme.
Hashtago tikroji jėga pasirodo tada, kai jis tampa įdomus didesnei bendruomenės daliai ir ši įsitraukia į pokalbį.
Pavyzdžiui, iš pradžių atrodė keistai, tačiau vėliau paiškėjo, kad Vilniaus meras Remigijus Šimašius padarė genialų sprendimą, savo veiklai nušviesti pasirinkęs hashtagą #smagu. Nes tai ne tik R. Šimašiaus, bet ir visų lietuvių džiaugsmo hashtagas – tiek teigiamoje interneto soc. tinklų kalboje, tiek kritikoje ar juokeliuose.
#smagu įgyja balsą ir platesniu kontekstu tarp žmonių, bet iš esmės – skleidžia gerąją žinią.
NT bendrovė „Citus“ sumaniai pasirinko savikomunikacijos, kaip geros bendrovės darbui, kryptį. Šiai krypčiai palaikyti jei naudoja žodžius „Gera dirbti“ ir hashtagą #Citus. Tokiu junginiu soc. tinkluose lengva dalintis ir bendrovės darbuotojams, kurių draugai pamatys žinutę ir galvos apie Citus kaip apie gerą darbovietę.
Norėdama dar pagerinti savo rezultatus (o galbūt apskritai įtraukti žmones į diskusiją apie tai, kur gera dirbti), „Citus“ turėtų paeksperimentuoti su įvairiais žodžių junginiais: #geradirbtiCitus, #geradirbti, #myliusavodarba, #smagudirbtiCitus ir kt.
2. Naudokite tokį hashtagą, kurio nebijotų užsirašyti ir žmonės.
Įsivaizduokite save keliantį asmeninė nuotrauką į Instagramą – kokius hastagus naudojate? Būtent. Paprastus, juokingus, lengvai įsimenamus, kartais labai įmantrius. Tad ir įmonės komunikacijoje labai nepersistenkite, būkite žemiški. Išbandykite tokiu, kaip #myliusavošeimą, #myliumamą, #myliusavodarbą, taip pat miestų, įmonių pavadinimai, žmonių pavardės. Nuolat testuokite. Idealu būtų, jeigu atrastumėte puikiai tinkantį hashtagą be lietuviškų raidžių – jis „patogesnis“ akiai.
3. Juokaukite (bet nepersistenkite).
Linksmus hashtagus puikiai naudoja Facebook paskyra „Šiandien sužinojau“. Kiekvieno įrašo pabaigoje jie reziumuoja pateiktą informaciją, parašydami kelis šmaikščius hashtagus.
Taip pat jų hashtagas #ŠiandienSužinojau turi potencialo paplisti ir tarp bendruomenės, kuri dalintųsi savo tądien sužinotais faktais. Iš to laimėtų ir „Šiandien sužinojau“, nes pagal hashtagą ją galės atrasti daugiau potencialios auditorijos.
Didelės įmonės, puoselėjančios rimtą įvaizdį, su humoristiniais hashtagais eksperimentuoti turėtų išties atsargiai, kad neįžeistų savo „jautriausių“ klientų. Šiek tiek drąsiau gali elgtis mažesnieji bei į jaunimą nukreipti prekės ženklai, pvz., pastaruoju metu su humoristiniais hashtagais aktyviai dirba Mezon.
4. Skatinkite įsitraukimą.
Hashtagas iš esmės naudojamas atkreipti dėmesį, užmegzti pokalbį ir, tobula, jeigu dar pavyksta paskatinti veiksmą.
Pavyzdžiui, krepšinio rungtynių metu Kauno „Žalgiris“ skatina sirgalius nusifotografuoti arenoje, įrašyti specialų hashtagą ir paskui dalį atrinktų nuotraukų rodo arenoje per vaizdo kubą.
Taip pat prekės ženklai sėkmingai organizuoja įvairius konkursus, kurių metų dalyvaujančius kviečia atsižymėti konkrečiu hashtagu.
5. Naudokitės sveiku protu.
Kurdami hashtagą, labai atsakingai įvertinkite, ar pats norėtumėte dalintis tokiu hashtagu. Ištestuokite kelis variantus ir išrinkite tuos, kurie iš vartotojų sulaukė daugiausiai atsako.
Esu tikras, kad atlikus bent šiuos kelis veiksmus, tikrai daugiau nekils noras rašyti #mirtis.
Ir vis dėlto.. kur sekti tuos hashtagus?
Tiek Facebooke, tiek Instagrame, tiek Twitter hashtagų lengva ieškoti per paiešką.
Norintiems išmanesnių įrankių, pravers toliau paminėti puslapiai.
Hashtagus soc. tinkluose geriausiai padeda stebėti Hashtagify.me, tiesa daugeliu atveju lietuviški hashtagai neturės pakankamai duomenų ir nebus kokybiškai atvaizduojami.
Turinį Instagrame padės sekti Iconosquare.Tiesiog įveskite norimą žodį ar frazę (tiesa, kiek teko testuoti, pastebėjau, jog, nors nuotraukos ir atvaizduojamos teisingai, tačiau vėluoja like ir comment duomenys).
Twitter hashtagus ir tendencijas patogu stebėti su Trendsmap.com, bet neturėkite vilties, kad pamatysite daug informacijos iš Lietuvos.
Koks geriausias jūsų kada nors matytas hashtagas?
Patiko? Pasidalinkite