Reklama Instagram: kaip pasitelkiant populiarias asmenybes paskatinti produktų pardavimus?

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Be abejo, reklamuoti savo produktus/paslaugas Instagram soc. tinkle galima ir su „sponsored“ skelbimais, tačiau viso pasaulio marketingo specialistai sėkmingai išnaudoja kitą būdą – reklamą, bendradarbiaujant su populiariomis asmenybėmis.

Populiari asmenybė (angl. celebrity) – tai vaikinas ar mergina, kuri yra žinoma(-as) dėl savo veiklos ir todėl turi gausų gerbėjų būrį. Dėl to, kad Instagram ypač populiarus jaunimo tarpe, daugiausiai sekėjų turi jaunesnio amžiaus celebrities, dažniausiai susijusios su šou, muzikos, madų, sporto pasauliu. Pavyzdžiui, populiariausias žmogus Instagram soc. tinkle yra dainininkė iš JAV Taylor Swift, kuriai yra 26-eri metai (daugiau nei 64 mln. sekėjų – t.y. beveik 22 Lietuvos populiacijos).

Bet Instagram suteikia galimybę išpopuliarėti ir tiems, kurie neužsiima jokia mums įprasta veikla – jiems užtenka būti visuotinai pripažintos patrauklios išvaizdos, apnuoginti kūną, dalintis prabangių automobilių ir namų nuotraukomis. Žmones, kurie viso to neturi, tai neabejotinai traukia.

Šios gerbėjų armijos ir yra tai, kas domina marketingo specialistus. Logika paprasta: populiari asmenybė pasidalino produkto/paslaugos nuotrauka ir prekės ženklui belieka laukti pelno. Panašiai, kaip kad maisto įstaigoms, gavusioms gerą įvertinimą iš A. Užkalnio, paskui belieka tik išskėstomis rankomis pasitikti ateinantį lankytojų srautą.

Kas Lietuvoje sėkmingai bendradarbiauja su prekės ženklais?

Lietuviškasis Instagram dar turi daug potencialo, o kol kas savo galimybes bene geriausiai ir dažniausiai išnaudoja dainininkės Milita Daikerytė ir Oksana Pikul-Jasaitienė. Merginos su savo sekėjais dažnai dalinasi produktais/paslaugomis, kurias jos išbandė. Taip jos papildomai uždirba ir/arba gauna produktą/paslaugą nemokamai mainais už reklamą. Savo ruožtu jos sekėjai gauna informaciją apie reklamuojamą produkciją bei patvirtinimą, kad „štai, jeigu jau jis (ji) tą naudoja, tai reiškia viskas gerai“. Tokie pavyzdžiai ypač paveikūs jaunesnio amžiaus gerbėjams, kuriems svarbu išsiskirti ir pritapti (taip, specialiai taip parašiau) prie savo bendraamžių, bei jaunoms moterims.

GG PH 1KM Clarisonic

 

AA KO 1

MS S 1

Untitled

Beje, kol kas prekės ženklų ir populiarių asmenybių draugystėje dominuoja merginos. Vis dėlto, neabejoju, kad jau šiais metais galime sulaukti ryškesnių pavyzdžių ir vyrų tarpe.

Daniel Wellington sėkmės atvejis

2015 metais labai sėkmingą reklaminę kampaniją įgyvendino „Daniel Wellington“ laikrodžiai, taip pat nepamiršę ir Instagram. Norėdami išpopuliarinti prekės ženklą bei paskatinti pardavimus, „Daniel Wellington“ pasitelkė populiarias asmenybes Lietuvoje, kurios reklamavo laikrodžius su nuolaidos kodais. Šios reklamos buvo išties paveikios, sulaukė didelio įsitraukimo ir, neabejoju, pardavimų tikslus įvykdė.

KM DW 1

OP DW 2

 Kaip atrasti tinkamą asmenį, kuris galėtų pareklamuoti jūsų produktą ar paslaugą?

1. Aiškiai išskirkite savo tikslinę grupę, kurią norite pasiekti.

2. Išanalizuokite, kuri populiari asmenybė (-es) Lietuvoje labiausiai atitinka jūsų poreikius. Jums reikia:

atsirinkti asmenį (-is), kurį seka ne tik mama ir bendraklasiai. Griežtos žemiausios ribos, nuo kurios, būtų verta bendradarbiauti su asmeniu, nėra, tačiau tai turėtų būti bent 3000-4000 sekėjų. Lietuvos TOP50 apatinė riba prasideda nuo ~12000 sekėjų. Tyrimai rodo, kad žmonių įkeltas nuotraukas pamato ~70 proc. sekėjų (bendrovių nuotraukas pamato ir užfiksuoja 25-35 proc. sekėjų). Daugiau statistikos čia.

Tarkim, išsirinkta asmenybė turi 10.000 sekėjų. Paskelbtą jos nuotrauką pamatys apie 70 proc. sekėjų, t.y. 7.000 žmonių. Kiek iš jų yra potencialių pirkėjų? Priklauso nuo prekės/paslaugos pobūdžio ir sekėjų kontingento, bet iš esmės skaičių reikėtų drąsiai dalinti bent iš 100 – gauname 70 potencialių pirkėjų, kurie GALI NORĖTI pirkti pareklamuotą paslaugą/produktą. Bet čia dar tik pusė darbo.

Toliau daug priklauso nuo komunikacijos (tiek pačios asmenybės, kuriai gali būti užduoti klausimai apie produktą/paslaugą, tiek ir pačios bendrovės, kuriai bus pateiktos užklausos) bei nuo pirkimo proceso lengvumo, greitumo ir kokybės.

įvertinti sekėjų aktyvumą. Įprastai nuotraukas „like‘ina“ nuo 1 proc. (normalus skaičius ypač daug sekėjų turintiems asmenims) iki 10 proc. ir daugiau (labai gerai, bet taip beveik nebūna) nuo bendro sekėjų skaičiaus., o vidurkis yra šiek tiek daugiau nei 4 proc. Komentarų ir like‘ų santykis – 1 prie 33. Kuo labiau įsitraukę gerbėjai, tuo labiau tikėtina reklamos sėkmė.

kruopščiai, bet neutraliai nusibrėžkite populiarios asmenybės sekėjų kontingento kontūrus. Peržiūrėkite jos veiklą kituose soc. tinkluose bei, jeigu tai įmanoma, realybėje. Paskaitykite, kokio pobūdžio komentarai dominuoja. Turite kiek įmanoma aiškiau suvokti, kokie bruožai sieja asmenybės sekjų brį: lytis, amžius, pomėgiai, geografinė padėtis, etc.

kokias nuotraukas Instagram publikuoja jūsų pageidaujamas asmuo? Peržiūrėkite, ar jos atitinka jūsų prekės ženklo deklaruojamas vertybes;

3. Susisiekite su ja (juo) ir suderinkite abiems pusėms priimtinas sąlygas. Rekomenduojama taip pat suderinti reklamos tekstą, tačiau jis turi skambėti taip, lyg tai būtų asmeninė žmogaus nuomonė. Parenkite puikią nuotrauką, kurioje turi būti aiškiai matoma produkcija (ar teikiama paslauga) ir ją reklamuojantis asmuo. Idealiu atveju, suderėkite, kad tai bus ne vienkartinė reklama, o bent kelios per numatytą laikotarpį.

4. Nusistatykite sėkmės rodiklius, kurie jums parodys, ar kampanija pasisekė. Viena iš galimybių yra sugaudyti klientus su unikaliais nuolaidų kodais, kurie konkrečiai parodys, iš kokios asmenybės atėjo pirkėjas.

5. Užtikrinkite sklandų klientų aptarnavimą padidėjusiam užklausų skaičiui. Tiek marketingo skyrius, tiek pardavimai turi gerai žinoti apie akciją ir visus niuansus, kad išvengtų nemalonių situacijų, kai klientas ateina pirkti, o pardavėjas pasimetęs mikčioja „eee… manęs neinformavo, nieko nežinau“.

Pats prekės/paslaugos užsakymas taip pat turi būti kuo paprastesnis, kad potencialiam klientui reikėtų dėti kuo mažiau pastangų.

Beje, jeigu populiari asmenybė turi sekėjų ir iš kitų šalių, o jūs savo produkciją pristatote visame pasaulyje – drąsiai skelbkite reklaminę žinutę dviem kalbomis.

6. Startuokite. Pasibaigus akcijai išanalizuokite rezultatus, ištaisykite klaidas ir kitą kartą padarykite geriau.

 

Ar jau pradėjote naudotis tokia reklama Instagram?

 

 

 

 

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Add a Comment

Your email address will not be published.