#leap: 11 dalykų, kuriuos turi padaryti „Senukai“, norėdami pagerinti parduotuvių kokybę

FacebooklinkedinFacebooklinkedinSkaitymo laikas: 3 min

Statybos, remonto ir buities prekių gigantas „Senukai“ jau seniai yra tapęs bendriniu daiktavardžiu. Tai yra ir vienas iš tų prekės ženklų, kurio, anot tarptautinio komunikacijos tinklo „Havas“ atlikto tyrimo apie prekės ženklus, lietuviai tikrai pasigestų, jeigu staiga jo neliktų (daugiau apie tyrimą čia).

Tai svarbesnis įvertinimas kompanijai negu galėtų atrodyti iš pirmo žvilgsnio, labiausiai dėl to, kad vyrauja nuomonė, jog lietuviai ieško pigesnių prekių ir vieną prekės ženklą lengvai pakeistų kitu, jeigu tik pastarasis pasiūlytų pigesnę prekę ar paslaugą.

Vis dėlto, net ir turint galvoje prekybos tinklo norą keistis (visai neseniai startavo naujoji „Senukų“ įvaizdinė kampanija „Nuo sprendimo iki patarimo“, jos pagrindinį video klipą rasite čia), daugeliui lietuvių „Senukų“ parduotuvės asocijuojasi su painiu labirintu, kuriame atrasti norimą prekę sugaištama daugiau laiko negu norėtųsi, o prisikviesti konsultantą ne visada ir pavyksta.

Kaip pagerinti „Senukų“ parduotuves, kad jos taptų draugiškesnės vartotojams? Štai 11 drąsių ir paprastesnių pasiūlymų.

1.Digital žemėlapiukai kiekvienam.

Įsivaizduokite prekių vežimėlį, ant kurio rankenos patogiai įmontuota planšetė su skaitmeniniu žemėlapiu. Norite patekti į grąžtų skyrių? Planšetėje į paiešką įrašote „graztai“ ir ekranėlyje išvystate interaktyvias rodykles, kurios jus veda tiesiai į norimą tašką. Paprastu ir patogu. Ypač patiks intravertams, nenorintiems bendrauti su konsultantu.

2. Kategorijos prekių palyginimų kortelės.

Ok, jūs jau grąžtų skyriuje. Prieš akis – 15 modelių. Kurį rinktis? Pigiausias gal ne visai atitiks jūsų poreikius, tačiau brangaus imti nekyla ranka. Konsultanto šalia irgi nematyti, nes galbūt jau pamainą baigęs tas vienintelis, kuris dar kažką žinojo apie gręžimo subtilybes. Enter – palyginamosios prekių kortelės: patraukliai pateiktas modelių sąrašas palygintas pagal kelis pagrindinius kriterijus, pvz. galia (ir nurodyta, kokia galia iš tikrųjų svarbu priklausomai nuo atliekamų darbų), ilgis (kuo svarbu ilgis?), apdirbama medžiaga, kaina.

3. Info postai, kurie išties veikia.

Jeigu jau atėjote iki informacijos posto, reiškia jums tikrai reikia pagalbos. Įsivaizduokite, kad poste sėdi išties klientų pagalbai dedikuotas darbuotojas, kuris išsprendžia jūsų problemą akimirksniu bei neužsiima pašaliniais darbais. Toks vat klientų patirties gerinimo ambasadorius.

4. Rekomenduojamų prekių kombinacijos

Tarkime, jums reikia lovai užtiesalo. Galbūt ir nesusimąstote, bet prie šio nuostabaus užtiesalo puikiai derėtų ir nauja naktinė lempelė. Prašom, šalia padėti keli siūlomi modeliai. Panašiai kaip perkant internetu, vartotojai gauna pasiūlymą pasiūlymą papildomai įsigyti susijusią prekę arba rekomendaciją pagal tai, ką kartu su jūsų išsirinkta preke pirko ir kiti žmonės. Taip pat įsivaizduokite IKEA koncepciją, kurioje ekspoziciniuose kambariuose sudėliotos visos įmanomos prekės, kurių jums gali prireikti atnaujinant savo būstą.

5. Mini food court’ai viduje parduotuvės.

Jau pusvalandį šmirinėjate po „Senukus“ rinkdamiesi įrangą vonios kambariui ir neabejotinai išalkote – čiupkite karštą bandelę, net ir visą kepsnį. O gal dar susigundysite kraftinio alaus 0,33 l stiklinaite tiesiai iš barzdotų gamintojų – žiū, pusdienio ir nebėra.

6. Patirties zonos

Nuostabiausias dalykas sporto ir laisvalaikio prekių parduotuvėse „Decathlon“ yra tai, kad lankytojai iš tiesų gali išbandyti jiems patikusį sportą – pamėtyti į krepšį, paspardyti futbolo kamuolį, pasivažinėti su dviračiu ir t.t. Tikras rojus dešimtmečiui, tūnančiame kiekvieno vyro kailyje. Taigi, kodėl neduoti tam dešimtmečiui pasireikšti „Senukuose“? Duokite jam pragręžti skylę, įkaltį vinį, pakapoti medį su fiskaru, užtepti skiedinio šmotą, pralėkti 50 metrų su žoliapjove.

Parduotuvių ateitis – įspūdžiai (geras longread’as nuo Atlantic būtent apie tai; anglų kalba). Priešingu atveju, kam gaišti laiką parduotuvėje, jeigu galiu taupyti laiką ir viską nusipirkti internetu? Jau ir dabar vyksta tai, kad vartotojai ateina į parduotuvę ne tik nusipirkti daiktą, bet ir praleisti laiką, sukurti ryšį su bendruomenę. Jie nori įspūdžių, patirties, turėti ką papasakoti draugams ir/ar parodyti sekėjams Instagrame.

7. Žaidimų aikštelės vaikams ir suaugusiems

Šis punktas susijęs su šeštuoju – visapusė patirtis nebūtinai reiškia, kad vyras nori čiupti grąžtą į rankas ir prasinešti pro visas įmanomas sienas. Tai taip pat reiškia ir poilsio minutėlę, kur jo trimetis gali padėliot Lego, o jis pats sumesti smiginio partijėlę su likimo suvestu partneriu.

8. Konsultantai, kaip bendruomenė, kurie didžiuojasi savo darbu

Apple turi savo genijus, o ką turi „Senukai“? Ar jų darbuotojai išties ir vadinasi senukais?

Viena didžiausių „Senukų“ rykščių yra didelė darbuotojų kaita ir menkas emocinis prisirišimas prie kompanijos – „manęs čia gal nebebus už pusmečio, tai kam čia ką stengtis“. Kol nėra susitapatinimo su kompanijos vizija, tol čia vyks nuolatinis žmogiškųjų išteklių nutekėjimas. O gaila – kadangi laimingas, savo darbu besididžiuojantis, darbuotojas bus produktyvesnis bei geriau aptarnaus klientus.

9. Išskirtinis cinkelis parduotuvėse

Kaip vartotojas, aš noriu saugumo ir kad dalykai nesikeistų, t.y., užėjęs į bet kurią „Senukų“ parduotuvę (ar, sakysim į „Maximą“, „LIDL“, etc.) aš noriu rasti tą patį layoutą, noriu rasti dalykus ten, kur manau, kad jie turi būti, ir neužgaišti laiko ten, kur nereikia.

Bet taip pat aš noriu būti nustebintas ir gauti siuprizų, ir būti sužavėtas. Tebūnie tai 500 litrų akvariumas ar 3D projekcijos, bet suteikite man dingstį dar kartą grįžti į parduotuvę ir pažiūrėti ar kas (ne)pasikeitė.

10. Kvapų marketingas prekybos taške

Iš atminties prisiminiau vos vieną parduotuvių tinklą Lietuvoje, kurio kvapo tikrai nesupainiočiau su niekuo kitu – tai „Massimo Dutti“. Žinote daugiau gerų lietuviškų pavyzdžių? Pasidalinkite komentaruose.

Manau, kad šioje srityje potencialas iš esmės neišnaudotas ir įsivaizduoju, kad „Senukų“ parduotuvės galėtų kvepėti medžiu arba šviežiai nupjauta žole.

Apie tai kodėl parduotuvių vadybininkai gali nori prakvepinti (ar galima išvis tokį terminą naudoti?) parduotuves, lengvas Shopify rašinys.

11. Maisto prekių skyriai

„Senukuose“ nei duonos nei kiaušinių žmonės nepirks. Bet jeigu tai specifiškai atrinkti produktai, pvz., medžio sūla, klevų sirupas ar džiovintų uogų pasirinkimas, kurio nerasite niekur kitur? Susigundžiusių tikrai atsiras.

***

#leap įrašų serijoje dalinuosi rekomendacijomis produktui, paslaugai ar prekės ženklui, kurios, mano manymu, gali reikšmingai pagerinti kokybę bei vartotojų patirtį.

FacebooklinkedinFacebooklinkedin

Add a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.